Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
április 23. kedd, Béla

Folytatódik az újbudai üzleti klub

Újbuda   |   2017, november 14 - 13:43
Nyomtatóbarát változatSend by email

A Spin-Off Klub beszélgetés sorozat legutóbbi vendége a 2011-ben alapított divatmárka, a Kele Clothing társalapítója Balázs Áron volt. A B32 Galéria és Kulturtérben november 13-án tartott rendezvényen kiderült, jól tették, hogy mertek nagyot álmodni a divat világában.

A Kele Clothing egy nemzetközi kötöttáru márka, amely 2011-es indulása óta már több európai nagyváros, például Berlin vagy Párizs boltjaiba is eljutott, elérhető Dél-Koreában, Japánban és az Amerikai Egyesült Államokban is. A sikeres terjeszkedés ellenére a mai napig minden egyes darabot egy budapesti kis üzemben készítenek kézzel. Saját bevallásuk szerint valami újat, meglepőt akartak létrehozni, olyat, ami vibráló és friss, mégis magán viseli a klasszikus jegyeket. Balázs Áron az egyik alapító-tulajdonos a beszélgetésen elmondta, eredetileg teljes kollekcióval indultak, azonban hamar kiderült, hogy a tervező, Kele Ildikó számára legkedvesebb területen, a kötött áruk között van keresnivalójuk. Kettőjükön kívül van egy harmadik tagja is a cégnek, amelyet 25 évesen indítottak el, amikor Ildikó harmadik helyezést ért el, és pénzdíjat nyert diplomamunkájával egy nemzetközi versenyen. Bár sok egyéb választása is lett volna, a tervező úgy döntött, saját vállalkozást alapít a nyereményből.

Balázs Áron kiemelte, a szerencsének is szerepe volt a divatcég életében. Legfontosabb piacuk jelenleg Dél-Korea, ahova azért kerültek, mert egy helyi disztribútor rájuk talált Japánban, a kedvenc üzletében. Ezt követően kereste meg őket, együttműködést ajánlva.

A Kele Clothing forgalmának 85 százaléka viszonteladói, 15 százalék saját webshopos értékesítésből származik, amin a jövőben változtatnának. Legnagyobb nehézség ebben, más magyar vállalkozásokhoz hasonlóan az, hogy a fejlett piacokon középkategóriásnak tartott áraikkal Magyarországon drágának számítanak, ezért a hazai piacra nem igazán alapozhattak.

B. GY.