Vállalkozásbarát Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
április 27. csütörtök, Zita

Spin-Off: Tibi Atya megmondta

A fiktív Tibi atya története három fiatal vicceként indult egy kollégiumi szobából, a jól felépített brand mostanra már mindhármuknak biztos megélhetést jelent. Tibi atya közösségi oldalát több mint 1 millióan kedvelik, van két kocsmája, webshopja, saját márkás bora, pálinkája és hamarosan második könyve is megjelenik. A Spin-Off Klub legutóbbi vendégeként Tóth Máté, a Humbák Művek Kft. ügyvezetője mesélt a kezdetekről és Tibi atya jövőjéről a zsúfolásig megtelt B32-ben.

Tibi atya személye mögött eredetileg nem volt üzleti terv vagy stratégia, egyszerűen jó poénnak szánták a fiúk 4 éve a „mém” oldal létrehozását. Mostanra azonban kialakult egy brand, amely köré hatalmas közösség is szerveződött. - Miért pont Tibi atya? - arra már nem is emlékszik pontosan Tóth Máté. Arra viszont igen, hogy az eredeti logót egy élő papról, Stephen Valentaról mintázták. Amikor komolyra fordultak a dolgok, levédettek egy saját, rajzolt verziót. Döntésüket igazolta Humbákfalva fiktív település története, amely ugyanis kisebb botrány nyomán alakult ki. Eleinte egy létező faluból, Máriakálnokról posztolt Tibi atya, ám a helyi polgármester tiltakozása akkora port kavart, hogy több hírműsorba is bekerül, miközben további 20 ezer kedvelőt hozott egy hét alatt a kitalált papnak. Tóth Máté állítása szerint kicsit sajnálják is, hogy akkor nem kavartak még nagyobb botrányt a helyszín körül. Szerinte bár akár tudatos márka-image építés is lehetett volna az övék, gyakorlatilag a véletlen alakította Tibi atya történetét, és csak menet közben, autodidakta módon képezték magukat marketing és PR kérdésekben. Közben mindig résen voltak, alaposan átgondolták a megkereséseket, nem hagyták magukat átverni és ügyeltek a minőségre is, amikor saját terméket dobtak piacra. „Tibi atya egy fiktív, humbákföldi lecsúszott pap, görbe tükör a társadalomnak. Célunk a szórakoztatás, senkit nem akarunk megsérteni ezzel” - írják a honlapon, és Tibi atya népszerűsége miatt arra is kell ügyelniük, hogy mikor, hova, mit írnak. Emiatt jelenik meg hamarosan Tibi atya második könyve is, amelyre 18-as korhatár-jelzés kerül, és amelyben komolyabb témákkal foglalkoznak.

A csapat úgy érzi, számukra a határ a csillagos ég: két kocsmájuk mellé továbbiakat nyitását tervezik egyetemi városokban, mindegyiket egyedi stílusban kialakítva. Nyáron részt vettek a Szigeten, a Volt Fesztiválon, a Balaton Soundon, 2017-ben pedig saját fesztivált is terveznek, ahol a kocsmáikhoz hasonlóan kulturális programokkal várnák a fiatalokat.

A Spin-Off Klub egyik hallgatója felvetette, vajon jó ötlet-e Tibi atya képében ivásra buzdítani a fiatalokat, de Tóth Máté szerint a papnak ennél fontosabb szerepe van: a viccek mögé bújtatott társadalomkritika, az aktuális hírekre történő gyors reflektálás mellett Tibi atya elzárkózik az egyházi, illetve politikai állásfoglalástól. Az ügyvezető szerint felesleges arra felszólítani a fiatalokat, hogy ne igyanak, hiszen ez úgysem lenne megoldás. Inkább azt próbálják elérni Tibi atyán keresztül, hogy igyanak minőségi bort, vagy fröccsöt, amit – Tóth Máté szerint - Zacher Gábor toxikológus is javasolt egyik előadásán a budapesti Humbák Művekben.

H. S.

LEGFRISSEBB
×

Mindent a közösségi finanszírozásról a Spin-Off Klubban  

A közösségi finanszírozás, a crowdfounding viszonylag új, de egyre népszerűbb téma a startupok körében. Ennek témáját járta körbe a legutóbbi Spin-Off Klub is, amelyen sikerekről és kudarcokról egyaránt szólt az OXO Labs kommunikációs és marketing igazgatója Boros Regina.