Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
április 19. péntek, Emma

Webáruházakról a Spin-off Klubban

Újbuda   |   2017, április 25 - 12:35
Nyomtatóbarát változatSend by email

Az internetes vásárlás egyre népszerűbb a fogyasztók körében, így a vállalkozók is egyre szívesebben próbálkoznak webáruház üzemeltetésével. A Spin-off Klubban Perényi András reklámszakember, digitális üzletfejlesztési tanácsadó mesélt tapasztalatairól, a tévhitekről és a bevált fejlesztési irányokról a B32 Galéria és Kultúrtérben április 24-én.

Perényi András húszévesen hozta létre reklámügynökségét, az Insomniát. Egyre sikeresebb lett, ám ez rengeteg munkával járt: napi 10-12 órát dolgozott. Tíz évvel később azt vette észre, hogy ugyan már ötven alkalmazottja van, de még mindig nincs szabadideje. Függetlenebb életre vágyott, ezért eladta a részét a reklámügynökségből, majd néhány külföldön töltött év után megnyitotta első webáruházát.

A szakember azóta számos online vállalkozás ötletgazdája lett, miközben több webáruházat is üzemeltet. Úgy véli, ez a munka anyagi, fizikai és földrajzi függetlenséget jelent. Négy dologra - a logisztikára, a marketingre, az internetes oldal működésére és magára a termékre - azonban feltétlenül figyelni kell szerinte. Érdemes először kis méretű, könnyen elküldhető árukkal kezdeni, hosszú távon sokkal kifizetődőbb nem egy termék eladására koncentrálni, hanem arra törekedni, hogy a vevők később is vásároljanak. Ezért hatékony lehet például e-maileket küldeni az akciókról, az új termékekről, a legjobb pedig ha a reklám a vásárlók érzelmeire hat.

Perényi András bevált módszere, hogy a bevétel egyharmad részét költik a termékek beszerzésére, egyharmadot a marketingre és egyharmad a profit is. Természetesen ezt nem lehet mindig pontosan betartani, de jó irányelv az ár meghatározásakor. A szakember azt is elárulta, hogy manapság nem kell informatikai szaktudás webáruház létrehozásához: külföldi fejlesztők profi oldalakat kínálnak ingyen vagy havi díjas előfizetéssel, a regisztráció pedig nem vesz igénybe több időt egy délutánnál.

Nem lehet előre megjósolni, hogy az eladni kívánt termék sikeres lesz-e, ezért érdemes a nagyobb webáruházak legkelendőbb áruit alaposan megvizsgálni, kiválasztani a célközönséget, hosszú távra gondolkozni, és kisebb mennyiséget tesztelni. A webáruház működtetése segít a kötöttségek nélküli élet kialakításában – emelte ki a szakember, aki tanácsokkal is ellátja az erre vállalkozókat. Reméli, mind többen üzemeltetnek majd webshopot, és nemcsak a magyar piacra, hanem a szomszédos országokba is egyre többen küldhetik majd áruikat.

H. S.